Publications

Articles

Vogelsang, K., Greiff, P., Tenspolde, C., Hoppe, U. (2019). Agile by technique – The role of technology enhanced learning in higher education. Beiträge zur Hochschulforschung, 41(3), pp. 28-46.

Conference Proceedings

Karrenbauer, C., König, C. M., Breitner, M. H. (2021). Individual Digital Study Assistant for Higher Education Institutions: Status Quo Analysis and Further Research Agenda. Proceedings of the 16. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik (WI 2001), Essen, Deutschland.

Weber, F., Le Foll, E. (2020). A Tagset for University Students’ Educational Goals. 117th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA 2020), Lisbon, Portugal.

König, C. M., Karrenbauer, C., Guhr, N., Breitner, M. H. (2020). Dialogue-driven Digital Study Assistants for Higher Education – A Morphological Analysis. Proceedings of the 13th International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI2020), Seville, Spain.

Lübcke, M., Seyfeli, F., Wannemacher, K. (2020). Taking the Role of the Other: How Personas in a Design-Thinking based Workshop help to develop Requirements for a data-based Student Assistant. Proceedings of the 13th International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI2020), Seville, Spain.

Lübcke, M., Seyfeli, F., Wannemacher, K. (2020, 9 November). Taking the Role of the Other: How Personas in a Design-Thinking based Workshop help to develop Requirements for a data-based Student Assistant. Virtual Poster Session [available at iated.org] at 13th International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI2020), Seville, Spain.

Osada, S., Weber, F., Thelen, T. (2020, 9 November). Verbundprojekt zur Studienindividualisierung durch digitale, datengestützte Assistenten – SIDDATA. Presentation in the online colloquium [via webconf.uni-osnabrueck.de] of the LehrKolleg at Universität Osnabrück, Osnabrück.

Seyfeli, F., Lübcke, M., Wannemacher, K. (2020, 26 March). Individuell und Digital – Eigenaktives Studieren durch einen datengestützten Assistenten. Virtual Poster Session [available at gfhf2020.de] at 15th Annual Conference of the Society for Research on Higher Education (Gesellschaft für Hochschulforschung, GfHf 2020) at Universität Hamburg, Hamburg, Germany.

Greiff, P., Tenspolde, C., Hoppe, U. (2020). Digital assistance in higher education – requirements for the development of a digital study assistant. Proceedings of the 15th International Conference on Wirtschaftsinformatik (WI 2020), Potsdam, Germany.

König , C. M., Guhr, N., Svetachova, J., Breitner, M. H. (2020). Anforderungsanalyse und kritische Erfolgsfaktoren für einen digitalen Studienassistenten. Proceedings of the 15th International Conference on Wirtschaftsinformatik (WI 2020), Potsdam, Germany.

König , C. M., Guhr, N., Breitner, M. H. (2020). Ein Anreizsystem zur erfolgreichen Implementierung eines digitalen Studienassistenten. Proceedings of the 15th International Conference on Wirtschaftsinformatik (WI 2020), Potsdam, Germany.

König, C. M. (2020, 13 February). SIDDATA – digital unterstützt zum Studienerfolg! Ein individualisierter, datengestützter Studienassistent stärkt das eigenaktive Studium. Poster Session at Tag der Lehre 2020 der Leibniz Universität Hanover, Hanover, Germany.

Tenspolde, C., Greiff, P., König, C. M., Guhr, N., Hoppe, U. (2019). Barriers of a Digital Study Assistant – Classification within a Digital Transformation Taxonomy. In S. Carliner (Eds.), Proceedings of E-Learn: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education 2019 (pp. 31-42). New Orleans, Louisiana, United States: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).

Weber, F. (2019). Goal Trees as Structuring Element in a Digital Data-driven Study Assistant. In D. G. Sampson, D. Ifenthaler, P. Isaías & M. L. Mascia (Eds.), Proceedings of the 16th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA 2019) (pp. 413–416). Lisbon, Portugal: IADIS Press.

König, C. M., Seyfeli, F., Lübcke, M. (2019, 21 October). Datenschutzbewusstsein von Studierenden – Herausforderungen bei der Einführung eines individualisierten, datengestützten, digitalen Studienassistenten. Poster session at the 3rd annual conference of the Network for Higher Education of the Hochschulforum Digitalisierung (HFD) at the World Conference Center, Bonn, Germany.

Osada, S., Weber, F., Thelen, T., König, P., Pipa, G., Kühnberger, K.-U., Meyer, U., Hoppe, U., Breitner, M. H., Guhr, N., Meißner, D., Ogurol, Y., Wannemacher, K. (2019, 21 October). Verbundprojekt zur Studienindividualisierung durch digitale, datengestützte Assistenten (SIDDATA) – Ein Beitrag zu mehr Eigenverantwortung im Studium, durch informierte Entscheidungen für den individuellen Bildungsweg. Poster session at the 3rd annual conference of the Network for Higher Education of the Hochschulforum Digitalisierung (HFD) at the World Conference Center, Bonn, Germany.

Osada, S., Weber, F., Thelen, T., König, P., Pipa, G., Kühnberger, K.-U., Meyer, U., Hoppe, U., Breitner, M. H., Guhr, N., Meißner, D., Ogurol, Y., Wannemacher, K. (2019, 8 October). Verbundprojekt zur Studienindividualisierung durch digitale, datengestützte Assistenten (SIDDATA) – Ein Beitrag zu mehr Eigenverantwortung im Studium, durch informierte Entscheidungen für den individuellen Bildungsweg. Poster session at the 20th Annual Conference of Deutsche Initiative für Netzwerkinformation e. V. (DINI) at Osnabrück University, Osnabrück, Germany.

Osada, S., Weber, F., Thelen, T. (2019, 08 October). Verbundprojekt zur Studienindividualisierung durch digitale, datengestützte Assistenten – SIDDATA. Presentation at the 20th Annual Conference of Deutsche Initiative für Netzwerkinformation e. V. (DINI) at Osnabrück University, Osnabrück, Germany.

Thelen, T., König, C. M., Wannemacher, K., Wollersheim, H.-W., Köhler, T., Igel, C., Pengel, N. & Riedel, J. (2019). Digitale Werkzeuge für die Studienindividualisierung und die personalisierte Kompetenzentwicklung. In Hafer, J., Mauch, M., Schumann, M. (Eds.), Teilhabe in der digitalen Bildungswelt (pp. 258-262). 27. Jahrestagung der Gesellschaft für Medien in der Wissenschaft e.V. (GMW), Berlin, Germany. Münster, New York: Waxmann.

Thelen, T. (2019, 12 September). Individuell Studieren: Datengestützte Studienassistenten und persönliche Lern- und Arbeitsräume. Presentation at the Stud.IP-Tagung 2019 at Georg-August-Universität Göttingen, Göttingen.

Weber, F., Osada, S., Sindermann, M. & Thelen, T. (2019, September). Towards a Comprehensive Taxonomy of Study Goals of University Students. Poster session at EuroCogSci 2019, Bochum, Germany.

Osada, S., Weber, F., Thelen, T. (2019, 12 March). Individualization of Studies through Digital, Data-Driven Assistants – SIDDATA. X5GON Workshop on Sustainability of Open Educational Resources, Osnabrück, Germany.

König, C. M. (2019, 21 Februar). Digital unterstützt zum Studienerfolg. Poster Session at Tag der Lehre 2019 der Leibniz Universität Hanover, Hanover, Germany.

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. Datenschutz

Die Cookie-Einstellungen auf dieser Website sind auf "Cookies zulassen" eingestellt, um das beste Surferlebnis zu ermöglichen. Wenn du diese Website ohne Änderung der Cookie-Einstellungen verwendest oder auf "Akzeptieren" klickst, erklärst du sich damit einverstanden.

Schließen