Publications

Articles

Vogelsang, K., Greiff, P., Tenspolde, C., Hoppe, U. (2019). Agile by technique – The role of technology enhanced learning in higher education. Beiträge zur Hochschulforschung, 41(3), pp. 28-46.

Conference Proceedings

Seyfeli, F., Lübcke, M., Wannemacher, K. (2020, 26 March). Individuell und Digital – Eigenaktives Studieren durch einen datengestützten Assistenten. Poster Session at 15th Annual Conference of the Society for Research on Higher Education (Gesellschaft für Hochschulforschung, GfHf 2020) at Universität Hamburg, Hamburg, Germany.

Greif, P., Tenspolde, C., Hoppe, U. (2020). Digital assistance in higher education – requirements for the development of a digital study assistant. Proceedings of the 15th International Conference on Wirtschaftsinformatik (WI 2020), Potsdam, Germany.

König , C. M., Guhr, N., Svetachova, J., Breitner, M. H. (2020). Anforderungsanalyse und kritische Erfolgsfaktoren für einen digitalen Studienassistenten. Proceedings of the 15th International Conference on Wirtschaftsinformatik (WI 2020), Potsdam, Germany.

König , C. M., Guhr, N., Breitner, M. H. (2020). Ein Anreizsystem zur erfolgreichen Implementierung eines digitalen Studienassistenten. Proceedings of the 15th International Conference on Wirtschaftsinformatik (WI 2020), Potsdam, Germany.

König, C. M. (2020, 13. Februar). SIDDATA – digital unterstützt zum Studienerfolg! Ein individualisierter, datengestützter Studienassistent stärkt das eigenaktive Studium. Poster Session at Tag der Lehre 2020 der Leibniz Universität Hanover, Hanover, Germany.

Tenspolde, C., Greiff, P., König, C. M., Guhr, N., Hoppe, U. (2019). Barriers of a Digital Study Assistant – Classification within a Digital Transformation Taxonomy. In S. Carliner (Eds.), Proceedings of E-Learn: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education 2019 (pp. 31-42). New Orleans, Louisiana, United States: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).

Weber, F. (2019). Goal Trees as Structuring Element in a Digital Data-driven Study Assistant. In D. G. Sampson, D. Ifenthaler, P. Isaías & M. L. Mascia (Eds.), Proceedings of the 16th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA 2019) (pp. 413–416). Lisbon, Portugal: IADIS Press.

König, C. M., Seyfeli, F., Lübcke, M. (2019, 21. Oktober). Datenschutzbewusstsein von Studierenden – Herausforderungen bei der Einführung eines individualisierten, datengestützten, digitalen Studienassistenten. Poster session at the 3rd annual conference of the Network for Higher Education of the Hochschulforum Digitalisierung (HFD) at the World Conference Center, Bonn, Germany.

Osada, S., Weber, F., Thelen, T., König, P., Pipa, G., Kühnberger, K.-U., Meyer, U., Hoppe, U., Breitner, M. H., Guhr, N., Meißner, D., Ogurol, Y., Wannemacher, K. (2019, 21. Oktober). Verbundprojekt zur Studienindividualisierung durch digitale, datengestützte Assistenten (SIDDATA) – Ein Beitrag zu mehr Eigenverantwortung im Studium, durch informierte Entscheidungen für den individuellen Bildungsweg. Poster session at the 3rd annual conference of the Network for Higher Education of the Hochschulforum Digitalisierung (HFD) at the World Conference Center, Bonn, Germany.

Osada, S., Weber, F., Thelen, T., König, P., Pipa, G., Kühnberger, K.-U., Meyer, U., Hoppe, U., Breitner, M. H., Guhr, N., Meißner, D., Ogurol, Y., Wannemacher, K. (2019, 08. October). Verbundprojekt zur Studienindividualisierung durch digitale, datengestützte Assistenten (SIDDATA) – Ein Beitrag zu mehr Eigenverantwortung im Studium, durch informierte Entscheidungen für den individuellen Bildungsweg. Poster session at the 20th Annual Conference of Deutsche Initiative für Netzwerkinformation e. V. (DINI) at Osnabrück University, Osnabrück, Germany.

Osada, S., Weber, F., Thelen, T. (2019, 08. Oktober). Verbundprojekt zur Studienindividualisierung durch digitale, datengestützte Assistenten – SIDDATA. Presentation at the 20th Annual Conference of Deutsche Initiative für Netzwerkinformation e. V. (DINI) at Osnabrück University, Osnabrück, Germany.

Thelen, T., König, C. M., Wannemacher, K., Wollersheim, H.-W., Köhler, T., Igel, C., Pengel, N. & Riedel, J. (2019). Digitale Werkzeuge für die Studienindividualisierung und die personalisierte Kompetenzentwicklung. In Hafer, J., Mauch, M., Schumann, M. (Eds.), Teilhabe in der digitalen Bildungswelt (pp. 258-262). 27. Jahrestagung der Gesellschaft für Medien in der Wissenschaft e.V. (GMW), Berlin, Germany. Münster, New York: Waxmann.

Weber, F., Osada, S., Sindermann, M. & Thelen, T. (2019, September). Towards a Comprehensive Taxonomy of Study Goals of University Students. Poster session at EuroCogSci 2019, Bochum, Germany.

Osada, S., Weber, F., Thelen, T. (2019, 12 March). Individualization of Studies through Digital, Data-Driven Assistants – SIDDATA. X5GON Workshop on Sustainability of Open Educational Resources, Osnabrück, Germany.

König, C. M. (2019, 21 Februar). Digital unterstützt zum Studienerfolg. Poster Session at Tag der Lehre 2019 der Leibniz Universität Hanover, Hanover, Germany.